Empyrion - Galactic Survival

Que ce soit en multi ou en coop si tu aimes jouer avec tes copains c'est par ici !
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Empyrion - Galactic Survival

Message par Bounce » 22 mai 2016, 11:26

Image Empyrion est un jeu de survie et de craft en monde ouvert à mi chemin entre minecraft, reign of kings et space engineers. Ça veut tout dire et ça ne veut rien dire, je vous l'accorde. Donc pour faire simple, au lancement du jeu on vous demande de choisir une planète de départ, l'une étant plus adaptée pour découvrir le jeu. Je vous laisse la surprise du spawn, que je trouve très original et bien plus sympa que de spawner nu près d'une plage. Vous devrez ensuite récolter tout un tas de ressources pour survivre et pour crafter base, hover, vaisseaux en tous genres, en pensant à la gestion de l'énergie de votre base, de votre oxygène et de votre faim.

Sur la planète de départ on y trouve de nombreuses ressources, mais on ne trouve pas tout, il faudra donc faire des expéditions sur la lune, dans la ceinture d'astéroïdes, voire même il faudra aller explorer d'autres systèmes, chaque planète ayant son propre biome et donc ses propres ressources.

C'est pas un jeu graphiquement très sexy, c'est très grossier la plupart du temps, mais il y a des jeux de lumière forts sympathiques. Le craft n'est pas parfait, mais il vient de s'améliorer à la dernière maj, il a de nombreux petits défauts en tous genres, mais il y a régulièrement des mises à jour et il y a suffisamment de contenu pour s'amuser quelques dizaines d'heures.

Je suis tombée complètement par hasard dessus, après une grosse déception sur Rust, on l'a pris avec Apoc pour tester, on a notre serveur Altered-reality où on est maintenant 7 ou 8 bros à jouer régulièrement, on troque nos ressources, on construit tout un tas de choses, on voyage, c'est kiffant quoi.

Donc si vous voulez entendre Apoc crier comme une petite fille parce qu'une araignée lui court après dans le noir vous devriez nous rejoindre ^^

Pour se connecter :
Recherchez Altered-Reality dans la liste des serveurs. Demandez le mot de passe à un Bro.
[youtube][/youtube]

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 22 mai 2016, 12:43

En plus, Canistrelli est le small ship le plus tendance de tout le serveur. Rien que pour le voir ça vaut la peine.

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 23 mai 2016, 17:13

Mise à jour 1.6.1. Serveur mis à jour :
Changelog: Alpha 1.6.1 (Build 433)

Changes / Improvements:
- Rebalanced mechanical drill:
* Increased drill distance from 2m to 3m
* Now uses Bio Fuel
* Increased charge from 750 to 850
* Reduced volume of drill by 30%
- Added more Bio Fuel to Escape Pod content (removed old drill charge)
- Memory Optimization for setting of Block Names in Control Panel
- Adapted info text for minigun turret CV (before wrong info)
- Removed in-game message that one cannot run with active jetpack
- Added 'find' and 'setposition' console commands to be able to restore lost CV/SV/HV
- Changed console command "list perm": before command only showed Steam IDs, now remembers and displays player names if player was online at least once
- On removal of a constructor with auto-crafting feature already produced intermediate items are now also dropped

Bug Fixes:
- Fixed: Deconstructing an "old" Large constructor did not return resources
- Fixed: Letters are mirrored on sloped sides of Ramp Bottom and Ramp Top
- Fixed: Error when going back from CP vessel statistics to CP and to vessel statistics again
- Fixed: T1 drill could not be picked up when thrown away
- Fixed: Missing food category in new Small Constructor
- Fixed: Error when opening an old type Food Processor
- Fixed: Players without faction were not attacked by turrets any more
- Fixed: Large Seaweed did not trigger PDA task
- Fixed: Lava is counted as "source" for O2 generator, H2O2 generator and water generator
- Fixed: Possible to eat the templates of food items
- Fixed: Constructor filters translate to all constructors
- Fixed: Opening the control panel on very large structures lead to an error and the block grouping was not working
- Fixed: Problem with planet description New Game menu
Le bug du food processors est résolu du coup ;)

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Boris » 23 mai 2016, 18:46

franchement je vois pas ce que vous trouvez à ce jeu...

*se connecte subrepticement pour faire encore écrouler une de ses bases*
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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 23 mai 2016, 18:48

XD

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 01 juin 2016, 12:00

Changelog: Alpha 1.6.2 (Build 436)

Changes / Improvements:
- Optimization: Improved performance when many vessels are in 1 playfield
- Updated model for Survival Constructor
- Added new Stock Prefab CV Tier 2: Thanks to Mr.IceCat (old CV Tier 2 is now Tier 3)
- Added group block count to group display in control panel
- Constructor display improvement: If an item cannot be crafted because of missing input items, the already existing amount (if any) is displayed behind the total amount needed per input item

Bug Fixes:
- Potential fix for crashing playfield servers when other CVs are entering it
- Fixed error that sometimes appeared when switching from orbit to planet
- Fixed problem that sometimes 3rd Person View was broken when using vessels
- Fixed sound loop issue: 2nd Player hears sound loop
- Fixed problem that repairing a textured block removed texture/color effects
- Fixed problem that opening Food Processor broke Constructor template overview

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Boris » 09 juin 2016, 19:53

Mis à jour 1.7.0
New:
- Added combat steel blocks for BA + CV (handheld weapons cannot destroy combat steel blocks - except rocket launcher)
- Added first set of armored windows (not destructible by handheld weapons): added thick versions of vertical windows + old shutter windows are now armored windows (more window shapes in production)
- Added armored door (not destructible by handheld weapons)
- Added Emergency O2 Generator (needs Oxygen Atmosphere). Added "AtmosphereO2" parameter to playfield.yamls (for old single player save games: default of 0.1 is used, for old multiplayer save games: you need to start a new game to make use of this device or add AtmosphereO2 manually to the corresponding playfield.yamls)
- Added T2 Repairtool (slightly nerfed T1 Repairtool )

Graphics and Settings:
- Added new screen effects: Bloom, Image Processing Effect and SSAO (can be disabled in Settings)
- More individual Video Options for different quality settings
- Added PBR Shader for building blocks and terrain
- Increased Light Intensity on several playfields
- Added new start setting for Omicron Orbit (Creative Mode): new CV, SV, HV (thanks to Mr.IceCat and Piddlefoot)
- Updated model for Ammo Boxes
- Updated model for Oxygen/Hydrogen Generators
- Updated model for Gravity Generator
- Updated model for Power Generators...
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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 09 juin 2016, 20:37

Je la lancerais côté serveur ce soir ;)

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Boris » 11 juin 2016, 11:12

Mis à jour 1.7.1
Changes / Improvements:
- Added new console cmd "replaceblocks"
- Temporarily disabled Bloom Effect due to performance problems (FPS drops)

Bug Fixes:
- Fixed handling of quality presets (no they should save correctly)
- Fixed: HV can be glued to the ground when landed and cannot be moved anymore
- Fixed: Emergency O2 Generator not working in old multiplayer save games
Mis à jour 1.7.2

Bug Fixes:
- Fixed problem that console cmd "replaceblocks" could be executed by everyone on a server. Now it can be executed only by admins (however, we do not recommend to use this command on a server)
Suite à l'installation de blocks de combat il est possible de changer automatiquement sur un vaisseau tout les types de blocks déjà installés mais attention:
Hi Galactic Survivalists!

Today we are not only releasing a small Patch for some Alpha 1.7 issues, but we have also added a new (experimental) console command that needs a bit of explanation: REPLACEBLOCKS
We have introduced new steel blocks with the last update. Now, if you just have finished a blueprint with several thousand Steel or Hardened Steel blocks, you may have wondered if there is any possibility to upgrade or batch-change certain blocks. Until today, this was not possible and although we are planning to add something like a more sophisticated Block-Upgrade Tool for Survival, we are today adding a quick way for our workshop builders and blueprint creators to update their ships and bases, regarding the steel-based blocks.

1. A clear warning: NEVER ever use this command on ANY of your SERVERS but ONLY in Singleplayer! This command costs A LOT of performance and may crash your server.

2. Blocks that you can replace:
- Normal Steel: "HullFull, HullThin"
- Hardened Steel: "HullArmoredFull, HullArmoredThin"
- Combat Steel: "HullCombatFull, HullCombatThin"
Possible upgrade-downgrade route:
HullFull <-> HullArmoredFull <-> HullCombatFull (all the full block shapes such as Cube, Wedge, Cylinder etc)
HullThin <-> HullArmoredThin <-> HullCombatThin (all the thin block shapes such as Wall, Corner, etc)

3. How to use the command:
The syntax of the command is as follows: (you can see the syntax if you type in HELP REPLACEBLOCKS in the console!)
replaceblocks<entityid><source blockname><target blockname>

Example:
1. Open the console and type DI to activate the info-panel on top of the screen
2. Point at the Vessel or Base you want to work on. The DI-panel will show you its ID. Note it down! (We’ll use 1201 for this example)
3. Now find the name of the source and target blocks in the list attached to this post
4. If we want to change all Hardened Steel to Combat Armor, type in: "replaceblocks 1201 HullFull HullCombatFull" & "replaceblocks 1201 HullThin HullCombatThin"

The process will be started immediately and may take some time! Remember, this is an experimental feature - so expect some hiccups here and there. ;-)
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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Bounce » 11 juin 2016, 14:55

Le seul truc que j'ai compris c'est qu'il y avait de nouveaux blocs... ils sont plus performants que les hardened blocks ? Et y a une méthode pour remplacer les blocks donc ?

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Bidule » 11 juin 2016, 17:29

Exacte, via la console mais pas en multijoueur (sinon le serveur crash). Donc c'est surtout bien pour des blueprints, pour les mettre à jour et ensuite seulement les ramener au multi.

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Bounce » 11 juin 2016, 18:16

Donc c'est mort pour nous. À moins de les faire à la main....

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Bidule » 11 juin 2016, 18:39

Ouai, faut sauvegarder ton vaisseau en blueprint, le reprendre en solo, puis le relancer dans la factory en multi après... Donc c'est long...

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Bounce » 11 juin 2016, 19:56

Tu m'étonnes... nan mais c'est pas grave, on fera autrement.

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 11 juin 2016, 21:40

Au fait, j'ai fait la mise à jour !

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Boris » 12 juin 2016, 00:38

En effet le faite surtout pas en jeu et d’après ce qui est indiqué c'est encore un peu beaucoup expérimental donc MEF ça peut avoir des conséquences étranges :)
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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 16 juin 2016, 12:26

Voici un article dédié au jeu sur le site : http://www.altered-reality.org/pc-empyr ... -survival/

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 21 juin 2016, 19:20

Mise à jour alpha 2.0

Changelog énorme, allez le lire ici :

http://store.steampowered.com/news/exte ... 3714150191

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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 21 juin 2016, 22:56

Update 2.0.1
Bug Fixes:
- Fixed: Dying on some planets leads to endless loading screen
- Fixed crash that sometimes appeared on a dedicated server and subsequently blocked a playfield

Changes / Improvements:
- Updated stock prefab CV Tier 1+3
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Re: Empyrion - Galactic Survival

Message par Apoc » 22 juin 2016, 19:03

Update Alpha 2.0.2
Improved Marketplace:
- allowed all simple items (that don't need to be crafted) for use in Marketplace (e.g. Ores, Fiber etc)
- items that a player cannot buy due to missing tech tree unlock are no longer displayed in marketplace
- changed name of tabs into: "Wanted" / "For Sale" / "Recent"
- limited offers to the maximum amount that an item can be piled up (e.g., handheld weapons = 1, thruster = 5, etc)
- made price column right-aligned
- credits abbreviation is now in capital letters ("CR")

Other Changes / Improvements:
- Resource meteorites are now only spawned on a dedicated server (and not in singleplayer anymore)
- Added 3 hangar doors with an uneven number of blocks in width
- Flashlight is now unlocked from the beginning
- SV Tier 1 does not need Sathium anymore (no hardened steel blocks used anymore)
- Small O2 Tank (BA/CV) has now 5 slots (instead of 2 slots)

Bug Fixes:
- Fixed crash linked to decoration that sometimes appeared and subsequently corrupted save game
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